şiirimsiler

Beni zaten koparttığım bu yaygara öldürür

Beni zaten koparttığım bu yaygara öldürür

Sen şimdi bana alarga,

Orada öyle dur, yüzme bilmem.

Bu sessiz sabahlarını bozan huysuz karga,

bir kap su için haykıracağım,

diğer bütün kargalar eşiğindeyken,

ağzımdaki ekmeği kapmanın.

Çatılardan ufacık görünüyor insanlık,

ve ben sana bir şiir gibi akmanın,

ne zor olduğuna inanıyorsam,

önce beni esaslıca bir kusturun.

El altında tutulmuş varlığından deyin.

Toprak üstünde barınan buhranlı bir bıkkınlık,

Beni şimdi aşk için yazılmış şiir olana dek değil,

Aş için vurulmuş insan olana değin susturun.

İçimde ki aşkı kızdırana değil,

Elinde ki aşı kaptırana vurdurun!

 

Sen hala dur orada alarga.

Ben sana yüzerken kollarım bağlı,

Batamadım bir türlü, güvertende palanga.

Beni leğenlerde, taslarla yıkar bu devranın kaygısı,

Bir özgürlük şarkısı fısıldarken, sobanın delikleri

Sen kurduğumuz ülkenin tek kişilik bandosu,

Tek başına nereye marş edersin,

Küfürlere kuşanmış.

Bana kendini kuşatmışı görürseniz,

Bu nasıl bir savaş hali deyin.

Arşa değin yüreğime saplanacak,

Korkularını üzerime tutan kadınların kargısı,

Aşk yüzünden yola düşmüşleri durdurun!

Beni şimdi kocalarından kaçan kadınların kargaşasına değil,

Ölüsünün arkasından ağlayan kargalara vurdurun!

 

Sen yaklaş biraz, kalma alarga.

Fırtınamsı kopuyor içimden bir yaygara,

Sen emir yolunda ilerliyorsun,

Ben bir demir yolu işçisiyim,

Yolu hiç düşmeyecek gara,

Bayram öncesi çok kalabalık dumanlar,

Anlaşılmıyor da peronlar ve rakamlar,

Sen şimdi şehvetli anların ertesinde tüten sigara,

Ben hep topuklarda ezilmiş izmarit,

Sen de benden yak, günlüklerinde söndür

Mey yerine hey veren meyhane,

Yüksek telden hey’den midir?

Sarhoşluğum acizane görülür.

Sakın öyle kalma alarga,

Beni zaten koparttığım bu yaygara öldürür!

Bir Cevap Yazın

