mektupsu

âlem-i kevn ü fesad

 Öp beni, bu bütün soruların cevabı olur.

Casablanca (1942)

28 Eylül

Sevgili Ütopya,

Bu gün hikayelerden yoksulum, sanki hayalleri kaybolmuş, penceresiz bir mahkumum. Sensizliğe müebbet yedim, şartlı tahliyenin lafı bile yok. Kaçamadım da senden öteye bir yerlere, , leylek olayım derken, miskin hayvan gibi kaldım. Hak ver lütfen, balık denizden kaçmak ister mi hiç? Yüzükoyun yatıyorum, samandan farksız yataklara. Pis kokular akıyor burnumdan ve ben bir gülün kokusuyla gelmene bile razıyım sensizliğe çıkan bu rutubet kokusundan.

Oysa ne tatlı bir telaş olurdu, bu sıralar İstanbul sokaklarını adımlıyor olmak. Sarhoşluğu da işin içine katsak, ikimizde aynı renkten taraf olsak, seslerimiz kısılsa, kulaklarımız sağır olsa, Taksim’in ortasında, öylece dursak, ben seni yine belinden tutup da öpsem. Keyfim yerine gelsin diye, beni İstanbul’a götürüşün geldi durdu, bugün aklıma. Adalar vapurunda dizlerimde uyuman, “Şampiyon Beşiktaş” diye bağırman, sabah kahvaltısında rum peyniri ve mandalina marmelatına gülen gözlerle günü açman…

Bugün öyle bir şeyler yazabilecek keyfim yok sanırım, yine de kendime verdiğim sözde durayım istiyorum, yazayım sana, biraz rahatlama, biraz stres atma olayları falan işte… Ama beceremedim, öyle tuhaf şeyler var ki tepemde, beceremedim. Müsaadenle bugün biraz susacağım, affedersin. Bugün İstanbul’u anlatır, bu şarkıyı da tepeye koyarım diyordum, yazdıklarımla söylenenler yine bir kafiye yakalar. Şimdi şarkılar da sussun istiyorum, çenem kapansın, herkes sussun, sen dahil. Tek bir duyu yeter bana, bütün evin içi sen koksun.

Belki yarın, hoş bir yazıyla merhaba derim. Karanlığıma ah bir ışık tutsa sözlerin, kim bilir ne güzel cümleler parlayacak, renkler bile solgunluğundan utanacak. Biliyorum. Yine de susuyorum.

Sanırım en kötü yazımı yazdım, gerçi diğerlerini de çok beğendiğimi söyleyemem ama, ne yazdığıma takılma sen, kime yazdığıma takıl.

 

 

âlem-i kevn ü fesad” için 3 yorum

  1. her gün güzel bir şeyler yazacaksın diye kendini şartlama, senin de dediğin gibi ne yazdığının değil, kime yazdığının önemi var bence ve o kadın yazdıklarını gördüğünde emin ol çok mutlu olacaktır
    seni ilgiyle takip ediyorum.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

