mektupsu

Sigara içeyim sonra yatalım?

“Bazı şeyler düşünerek değil, üzülerek öğreniliyor.”
Şule Gürbüz

kabul edelim, şimdi iyi gider bu şarkı…

4 Ekim

Sevgili Ütopya,

Hep arkandan yazarken sen gözlerini kuytu köşelere kaçırırken, bu mektubu yanında yazıyor olmak, benim uyku kaçıran hayallerimi, düş kaçıran mavallarıma düşman ediyor. Ben bu sözleri karalarken, sen yine senle beni aralıyorsun kıvrımlı uzuvlarında. Sanıyor musun ki, kuzularım çitlerden atlayacak bugün? Kurdu da postuyla birlikte yiyeceğim, başlığı da sen atarsın…

“Evin yolunu unuttun,” diyen sesler var telefonun bir ucunda ve ben “hatırlıyorum, burası,” diyemedikten sonra, kahvaltıya zeytin çıkarmak aklıma gelir de, zeytini yemek gelmez.  Kaçayım, dedim. Göz açar açmaz, gözden kaçar gibi sözden de kaçayım. Adımların yine peşinden gitti, o çok bildiğin sokaklara tatsız, acı bir kahvenin telvesi gibi yarım kalıp, dibe çökerken.

Yine boş bekleyişler girdi parmaklarımın arasına, izbe bir köşeye park ederken aklımı. Cezasını da sen kes. Sonra o sevdiğimiz yere gidelim, ben mercimek çorbasıyla öderim. Anne göz yaşı değmiş gibi…

Gördün, bu bir devrin sonu. Beni yine benle bir yabana attılar. Dibinde ellerimizle gölge oyunu oynadığımız, ellerimizle montelenen rafların tozuna karışmış o sayfaları ara sıra karıştırılan hayatlar, içi uçan, dışı süs diye kalan şişeler, bizden kalan, bizi bilen herşey, gördün, karton tabutlarına girdiler. Kitaplarımı sana gömeyim, beni nereye gömecekler? El aleme soralım, seksen birin hanginden böyle divane görecekler?

Gül görmüş şehirlerde yarım kaldım, gün görmüş şehirlerde yarım kaldım, kan görmüş şehirlerde yarım kaldım, kar görmüş şehirler de yarım kaldı. Peki ya yarına da kalır mı sen görmüş şehirlerdeki bu dokunmalar?

 

Bir Cevap Yazın

