mektupsu

Bir şiir oku bana, yatmadan

Ben hiçbir şeyim.
Asla hiç bir şey olamayacağım.
Bir şey olmayı dileyemem.
Hapsedin, dünyanın bütün düşlerini içimde taşıyorum.

Fernando Pessoa

16 Eylül

Sevgili Ütopya,

Kalbim artık yerinde durmakta zorlanan, kafesinde bir kuş gibi ve çok yükseklere uçmayı bekleyen kanatlarınla varlığını bir kez daha bana sun, yavrusunu gagasıyla besleyen dişi kuşlar gibi kursaklarıma doğru… Sonrasını bırak, yuvaların en güzelini ben yaparım.

Ya da baştan bırak beni en sessiz rüzgarlarla savrulayım, bittiğine inanmadığım rüyalarda. Çok uzun bir göç rotası ulu orta yerde ikramlık ya da bırak tabağın ortasında un kurabiyesi gibi dağılayım. Çayı da zaten hiç tam içmezsin. Bırak şuracıkta şekerlere karışıp, bayılayım. Önemli değil en sensiz rüyalardan, terli, sıcak, soğuk, kabuslara kalkayım, sabah sigaram bile olmasın. Bırak. Lütfen bırak…

Ben de seni bir şarkıyla bırakmak istiyorum, bir şarkı ve ardına bir sigara. Sana yazmak, sandığım kadar iyi gelmiyor artık. Sana konuşmak yalnızca kelimeleri mi döküyor, içimi mi döküyor, biliyor musun? –Biliyorsun…

Şimdi beni ne iyileştirir?

Görmediğim gözlerinin eşekliğine de mi ben yanayım?

Uçsuz bucaksız dudaklarına izin ver de balıklama dalayım.

Susmak istiyorum, susamıyorum. Konuşmak zaten içimden hiç gelmiyor, yazsam roman değil, orman olur ağıtlardan. Öyle boşum ki yazılıp, çizilmemiş bembeyaz kâğıtlardan, şimdi ben sana sigara sarardım, incecik… Sonra bir filme dalardık, sabahında koca kitaplarla okulun yolundayken sen, ben şimdi yarıya indirilmiş bir bayrağım, bir ilkokul bahçesinde nedenini anlamadığı çocukların.

Bir şiir oku bana yatmadan,

Sonra biraz şarkılar mırıldan, ellerinle benlerimi kanatmadan, tırnakların henüz yenmemiştir ne de olsa…

Bir Cevap Yazın

