mektupsu

sensiz ve bensiz

“Her şey geçiyor. Hiçbir şey geçmese de…”
Tezer Özlü

 

20 Eylül

Sevgili Ütopya,

Ben henüz bitmiş bir şarkının son notası, sen hiç yazılmamış şiirlerin atılmamış başlığı, sıkı giyin de öyle tut bu hiç ses çıkarmayan senin adınla başlayacak şiirlerin bağımlısı parmakları bir park köşesinde. O hiç öpülmeyecek zümrüt gibi dudakları, bir daha nereye saklayacaksan söyle, bileyim de: bir daha orada yansın, perdesi hiç çekilmemiş hislerimin sigaradan sararmış ışıkları.

Bugün yine bütün sokakların kaldırım taşları sökülmüş, yüreğimin taşralarında tekerleğiyle, bankıyla yanan bir çöp kutusu şimdi sensizliğin zamparası ağıtlarım, hangi dumanı tüten dudakları ısıtır da sen hangi cümleyi barikattan sayarsın, farkında mısın ki: o parmakların, o yarım yamalak beliren varlığın hep ıssız benliğimi zapt etmiş.

Şimdi beni tek korkutan, o sığındığım gülüşün yerine bürünmüş göz göre göre çocukluğunun ölüşü ve içimde ki ihtiyarın intiharı olur bir daha sokaklarda koşmayacak o minik ayaklar, bir daha şekillere bürünmeyecek o minik eller, bir daha çığlıklar atmayacak o minik dudaklar…

Sen öyle karamsar kalırsan, ben de daha ne hasarlar başlar, öyle bir dursam yanında daha kaç deprem atlatır hayallerle kurduğumuz binalar, daha kaç dalgaya, fırtınaya, sele, suya direnir gemilerini havadan yürüttüğümüz gelecek, biliyorum, sana bir tek geçmiş iyi gelecek ve bırak ben geçmişimle geleyim, geçmişinle geleyim…

Ben insanlığımdan cayarım bilirsin, yaralarım var, dersen –yalvarırım. Yarının yanında yaranın lafı mı olur, yaratanın olmadığı yerde varlığın münasebetine ay ışığı vurur ve bırak ben bir güleyim gözlerinin içinde, dalından koparıp da verdiğim gülü marifetten bileyim.

Sensiz olmuyor işte, daha ne diyeyim? Bensiz olur mu, ne bileyim?

sensiz ve bensiz” için bir yorum

Bir Cevap Yazın

