mektupsu

aslanlar ve yollar

“Görüntülere aldanma, çizgilere bak, ışığın izlediği yola bak, küçücük bir şey göreceksin. Orası dünyanın umursadığı yerdir.”
Şule Gürbüz – “Çoşkuyla Ölmek

23 Ekim

Sevgili Ütopya,

Biraz ıslak, biraz güneşli; Vivaldi de nereden bilsin yaşadığımız topraklardan kaç mevsim geçtiğini, biraz gökyüzünden kasvet yağar, biraz gözlerin sıcaklığını saçar, buralarda işte o kadar, ama sen yine dörtten bil de, gözlerini ayırma evrenin şiirlerinden, soran olursa kelepçelendim dersin huzursuz mevsimlere. Ben seni nevresimlere sarar da saklarım naftalin kokan beynimin kıvrımlarında, unutulmasın diye yaz, diyen sensin ve unutulmaya yüz tutmuş ben, bilsen daha adını kaç banka kazırım anahtar uçlarıyla açılmayacak evlerin. Gittiğim yerde yine evrenim buram buram şiir kokar. Bırak yıldız tozundan kirimiz olsun, bırak ben süpürürüm ortalığı, yeter ki başım, başını kırdığın yerde, tam oranda dursun benim de zaten tam şuram ağrır en keskin sirkeliğimden.

Merak etme sevgilim, daha çok sirk gelir şehre ve emin ol, aslanın aslan olduğu yerde, daha insan geçemiyorsa hayatın çemberinden, biz bu sevgiyle aslanı da dizleriz, öyle yeni doğmuş bir bebek gibi, belgeseller eşliğinde kaçıncı son sigarası içilmiş bir gecede. Ben geri dönüşü olmayan yolların eşiğinde sana mektuplar dizerken ve sen toplasam bir kitap boyu etmez bu sözlerden ne anlarsın da her günümü yeni gözlüklerle dikizlersin? Bilmeden, öyle kırar da kolumu masanın üstüne, yazar da yazarım işte, bildiğimiz sularda yüzelim diye. Boyu soran olursa, bana yazılan mektuplardan ölçülür dersin, ne bilsinler hangi uçsuz evrenlere açılır pencerelerim, ben aslan olsam gider denizi pençelerim, onlar dalgalarını geçsinler. Gel dalgasız bir deniz kenarında yeniden balıklara bakalım, ne dersin?

Ben yüzükoyun yatayım sen ayakların üstünde dur, kumsalın altında yengeçler var ve önemli olan tek şey: yen, geç sevgilim, yenileni alkışlamıyor aslanlar.  Aslanın ağzındaki zebranın güzelliğine kimse şiirler yazmıyor asla ve bil ki: pınar etrafında öyle şen şakrak koşan ceylan da aslanı görünce güzelliğinden cayar. Benim sözlerim sana cereyan eder de, ben heyelandan sonra çıkan yabani ot gibi yine bile bile dibinde bitersem bile, yol, geç sevdiğim. Çünkü sana çıkan bütün yollar, önce içimden geçer.

 

aslanlar ve yollar” için 3 yorum

  1. kahinatta aşktan daha yüce bir duygu yoktur. umuyorum sevdiğine tez zamanda kavuşur, kavuştuktan sonra da bu kuvvetli ve kudretli kalemini korumaya ve sürdürmeye devam edersin.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

