mektupsu

taşım

“Her nerede değilsem, orada mutlu olacakmışım gibi gelir.”
Charles Baudelaire

3 Kasım

Sevgili Ütopya,

Ne iyi, ne kötüyüm böyle bir zamanda. Çırpınışlarımdan ne dalgalar oluşuyor, bilsen –ve kelebeğin etkisiyse sözlerim, Amerika’da bir yerlerde ol, diye bekliyorum. Fırtınamla geliyorum. Belki bir soğuk rüzgâra karışır düşlerim, olsun –bütün dünya bana düşman olsun, ben yine seninle beni düşlerim.

Söylesene, sevgilim. Yazık olmuyor mu sözlerime? Gerekirse herkesten, bu kâinatın özürlerini de ben dilerim, bakmasınlar öyle acınaklı gözlerime. Satranç tahtasında at olsam, yine seninle aynı renge düşerim. Seninle ben gelemedikten sonra denge, geriye de gidemiyorsa bu hergele, piyon da benim. Bekle birkaç kare daha gideyim, belki vezirliğimle yanına düşerim.

Söylesene, sevgilim. Ne acılar çekiyor bu herif ve görmüyor ne yazık senden tek bir maarif. Arif sen olsan sevgilim, ben bilmediğin bir dilde tarifim, aşılmıyor bu denizler –Ben nasıl bir kâşifim?

Söylesene, sevgilim. Ne çok titriyor dizlerim, sen bir benim olsan, ben bu dünyayı dizlerim! Parmaklarınla mı yürüyorsun yoksa, takip edemedim, hangi düş kırıntılarından senin izlerin, pastana da kanıyorsam sevgilim, –Hansel de benim, Greter de benim! Çakıl taşı gibi biriktirdiğim geçmişim, yolu gösterir de, ekmek kırıntısıdır sana olan sevgim.

Söylesene, sevgilim. Ne boş bakıyor öyle gözlerin? Çocukluk günlerin gibi, görmediğinden korkan, seni bana güldüren değil mi yoksa, uyumak için sıkıştırılan gözlerin? Ben buraya tıkıştırılan sözlerin, bir anlamı olur diyorum. Sen yasaklardan doğuyorsun! Ben bu sabah bir peynir ekmekle doydum sevgilim!

Söylesene, sevgilim. Daha ne kadar düşecek titrek dirseklerimden destek alan başım! Yoksa seni çok mu geçiyor yaşım. Ben bu sensiz gözle zaten baştan aşağıya yaşım! As beni, güveler alsın. Ben bu sana olan hasretle, olsa olsa, zaten düz bir taşım! Bırak olduğum yerde kalsın!

 

Bir Cevap Yazın

