mektupsu

Şimdi benim ülkem neresi?

“Aşk dolu bir hayat dünya kanununda müthiş bir istisnadır.”
Honore De Balzac

5 Kasım

Sevgili Ütopya,

Ben kanat çırptıkça gökyüzü üzerime akıyor. Bulutlar desen sanki bendeki umutlar kadar kara ve bilsen, o hedefsiz bakışlarınla beraber bu teni daha ne güneşler yakıyor Antalyamsı bir tonda, sanki Ağustos öğleninde günlerden seni bana ayıran Cumartesi –There is A Light That Never Goes Out fonda. Söylesene sevgilim, seni bana caydıran bu akşam –bu kalabalık da neyin nesi? Bu çatlak gülüşlerimi kayıran sen, öyle ne bayırları aşıyor, gökler diye adımın üstüne basan adımların, renkler desen hepsi topraksı bir tonda. Ben bu bütün yeryüzünü avuçlarım, yeter ki seni bana getirsin avuç içi kadar pabuçların…

Üzgünüm sevgilim, sen yokken anlam bulmuyor kelimeler, ben bir çocuk olsam, kara tahtada hocalar adını heceler… Ama gel gör ki, ben şimdi bu titrek ellerle, altı üstü bir top bile tutamam. Söylesene sevgilim, ben eksiyim, sen eskisin, ben sensem eğer altı üstü bir çelişkisin, söylediğin sözler yaralarıma tuz olmuş, ben şimdi seni iyileştiren hapı ekmekle bile yutamam!

Dönüşü yok, bu gittiğimiz yolların ve zararı yok -ben bu taşıdığım ciğerle çok övünürüm! O değil de sevgilim, sen de bana mezar olmazsan şayet ben şimdi hangi kolların içine gömülürüm?

Şimdi ben hangi ülkemden kaçayım? Seni bana seçen hangi demokrasi ve seni bana yasak eden hangi diktatör? Sen devrim aşkında özgürlükçü bir eylem olsan sevgilim, ben senin uğruna ne otoriteler taşlarım –ve bil ki: öyle gazdan bile korkmaz bu anarşist gözyaşlarım.

Seni sevmek savaş karşıtlığı sevgilim ve bil ki: -savaş karşıtlığı da bir çeşit savaş çığırtkanlığıdır sevgilim. Ben senin adında bir vatanseverim sevgilim ve bil ki: -vatanseverlik tutsaklıktır sevgilim. Sen yine ülkem olsan sevgilim, kışı bile güneşli ben bu kötülüğümden rica ederim ama sen Ülkem olma sevgilim, ziyanı yok ben irtica ederim!

Bir Cevap Yazın

