mektupsu

in vino veritas

“Bana sorarsanız, birçokları içip sarhoş oluyor diye, şarabı yasak etmek yanlıştır fazla kaçırılan şeyler hep iyi şeylerdir.”
Montaigne

 

10 Kasım

Sevgili Ütopya,

Üzerine basarak yürüdüğüm, dudaklarından düşüp de yere serilmiş o kor gibi yakan cümleler, beni sana nasıl da sendeleyerek getiriyor ve ben sedyeye yatırdığım düşlerimi adımların ardından taşırken, ocakta unutulmuş süt gibi benliğimden de taşıyorum. O suratının dehlizlerini görmüyor musun? Nasıl da yalın ayak sarf ettiğin cümlelerden aşıyorum. Oysa düş peşinde düşüp de yaralanmış, çorap gibi kaçık aklım yaşam gibi bir tek ellerinden yararlanır da, ama bir soracağım: adınla kustuğum yarılanmış hayaller de şimdi hangi âlimden yalanlanır? Peki ya ben hangi halimden cayayım istiyorsun, ben zalimlerden uzak kal diye tepinirim, biliyorsun…

Sen kanımda bir dur, ben daha ne hanlarda dökeceğim içimi, ne ketum suratların somurtan gülücüklerine duvar olacağım, daha kaç kez daha soğuk kaldırım taşlarında avunacağım. Sen bana düşman olsan da sevgilim, ben yine özgürlüğünü savunacağım. Sussun bir zahmet şimdi bütün kendini bilmezler, dinlemesin beni insanın özünden bihaberler, en afili sözümü ben gözünden düşüp de yeniden zapt ettiğim aynalara savuracağım. Nasıl olsa aynaya düşen tükürüklerimi kimse silmezler!

Senin benden serbestliğin benim sermestliğimden ibaret sevgilim. Parmakların arasında sigara olsam, kendi ellerimle yakarım, köşene çekil de çek beni içine, merak etme senin içinde yer edersem sevgilim, ben küllerimden de doğarım. Sen gül rengi şarap olsan sevgilim, Hayyam da ben olur, sana şiirler boyarım.

Bir Cevap Yazın

