mektupsu

tragedya-komedya

“sen beni öpersen belki de aşkımız pratik karşılık bulur
ne ikna edici bir intihar girişimidir şimdi göz göze gelmek
elbette ata binmek gibidir seni sevmek sevgilim
elbette gayet rasyoneldir attan atlamak”

Ah Muhsin Ünlü

14 Kasım

Sevgili Ütopya

Düşlerimin avazıyla son bulacak, Ankara’nın ayazıyla buz tutmuş parmaklarına ısmarladığım buseler. Hiçbir şekilde sonu gelmeyen bu mısralara dadanmış bu ihtiraslar kaç kere daha burun deliklerimizden solunacak, ve biz kendimiz yerine, durun dediklerimizden utanacağız daha çok. Sanıyor musun, onlar ismi değişmiş bir meydanın tabelası gibi karşımızda sökülecek? Bilirsin ben aymaz kalamam aidiyetsizliğe ve nerede bir kuş başka bir kuşun ağzından çöpü kapsa, onu da mı sayarız elbette adaletsizlikten. Zaten buralarda bir polis telsizi bile duyulmaz. Her sabah siren olur da başım etrafında yankılanır sensizliği çalan sessizlik. –Yeter! Polis çağıracağım yoksa, seni bana geri versin bu sessizlik!

Sen bana gürz vur, ben gündüzleri benim olmadığıma çayla beraber dem vurayım, ziyanı yok bir tek bisküvilerle yanında biteyim, sen şahlanan gölgelerime gem vur, ben bu muharebenin ortasında atımla beraber düşeyim. Bırak terlesin ortasında kaldığımız dalavereler, bırak havlu atalım diye beklesin, kaç basamak daha yükselir ki zaten bu düşman mertebeler ve bekleyelim biraz, ebelerle beraber kucağımıza düşecek bu kabil kundaklanmış gabiler. Biliyorsun sevgilim, bize söylenen zaten bütün bu torpil bulmuş kırtıpil hicapları, günah defterimize veresiye diye yazacak kutsanmamış nebiler.

Ve bir gün kurtulacağız, korkularını bedenlerimizde tutsak edenlerin boyunduruğundan, şüphe etme sevgilim, muayyen sözlerle makablimiz selamlayacak muayene ettiğimiz bütün ferdaları. Daha ne fedalara kuşanacağız bembeyaz, ben hançerimsi ellerinden tutarken tragedyalar gibi yaşanacağız. Bilirsin, ben gözlerinden kopamam, kaşlarına da iptilayım, ciğerime çektiğim sözlerine müptela ve çok nüktedan duruyor haramilerin nezdinde ipte cambaz gibi yürüyen mevcudiyetimiz ve daha çok dipte duracak, bizi bize bizletmeyenlerin izlettiği komedyalar.

Bir Cevap Yazın

